avundsjuka

avundsjuka är något som som kan förstöra för än så himla mycket va!
det finns ju olika orsaker till avundsjuka & svartsjuka, oftast för att man vet att den ena personen är "bättre" än den andra, eller kanske snyggare, kanske har mera kompisar eller killen som du vill ha.
sen är det ju vanligt att det uppstår avundsjuka emellan två stycken som är tillsamans.
självklart för att tjejen kanske inte tycker om att killen snackar med en snygg tjej.
då blir ju självklart tjejen avundsjuk för att han snackar med henne och inte henne, även tvärtom.
sen det är ju oftast just denna hemska avundsjuka och svartsjuka som gör så att det uppstår mobbning.
man kanske blir avundsjuk på att just den kanske har något som man själv vill ha,
därför vill man gärna trycka ner personen för att man själv ska må bra.
vad jag vet så hjälper det inte.. kanske känns bra i början men inte i slutet.
jag är trött på denna jävla avundsjukan! varför? jo för att ingen mår bra av den.
själv blir jag sjukt sur när jag blir avundsjuk, kan säga såhär med.
jag blir inte alls lätt avundsjuk.. men när jag väl blir, fan va sur jag blir.
jag hatar avundsjuka och den gör absolut inget bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0